Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Spoil Your Soul 

E-mail: perladevoogd@zeelandnet.nl 

Website: www.spoilyoursoul.nl 

Definities 

1.

Spoil Your Soul: Spoil Your Soul, gevestigd te Domburg onder KvK nr. 89530268

2.  

Klant: degene met wie Spoil Your Soul een overeenkomst is aangegaan.

3.  

Partijen: Spoil Your Soul en klant samen.

 

4.

Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt. 

 Toepasselijkheid algemene voorwaarden 

1.

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten  en leveringen van diensten of producten door of namens Spoil Your Soul.

2.

Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

3.  

Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van  derden uitdrukkelijk uit. 

Prijzen

1.

Alle prijzen die Spoil Your Soul hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals  administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders  overeengekomen. 

2.

Alle prijzen die Spoil Your Soul hanteert voor zijn diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt,  kan Spoil Your Soul te allen tijde wijzigen.

3.

Partijen komen voor een dienstverlening door Spoil Your Soul een totaalbedrag als richtprijs overeen, tenzij partijen  uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.

4.

Spoil Your Soul is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.

5.

Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Spoil Your Soul de klant tijdig te laten weten waarom  een hogere prijs gerechtvaardigd is.

6.

Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten  vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.

7.

Spoil Your Soul heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.

8.

Voorafgaand aan de ingang ervan zal Spoil Your Soul prijsaanpassingen meedelen aan de klant. 9.  

De consument heeft het recht om de overeenkomst met Spoil Your Soul op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met  de prijsverhoging. 

Betalingen en betalingstermijn

1.

Spoil Your Soul mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag  verlangen.  

2.

De klant dient betalingen achteraf binnen 14 dagen na levering te hebben voldaan. 

3.

Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het  overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in  verzuim en in gebreke is, zonder dat Spoil Your Soul de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te  stellen.  

4.

Spoil Your Soul behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan  wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten. 

Gevolgen niet tijdig betalen 

1.

Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Spoil Your Soul gerechtigd de wettelijke rente van  2% per maand voor niet-handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij  een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend. 

2.

Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding  verschuldigd aan Spoil Your Soul.  

3.

De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.  4.  

Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Spoil Your Soul zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn 

4.

Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Spoil Your Soul zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn  betalingsverplichting heeft voldaan.  

5.

In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen  van Spoil Your Soul op de klant onmiddellijk opeisbaar.  

6.

Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Spoil Your Soul, dan is hij nog  steeds verplicht de afgesproken prijs aan Spoil Your Soul te betalen.  

Herroepingsrecht 

1.

Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden  op voorwaarde dat: 

de dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft 

het geen weddenschappen en/of loterijen betreft 

de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht 

het geen dienst betreft die met instemming van de klant volledig worden uitgevoerd binnen de 14  kalenderdagen bedenktijd en waarbij de klant uitdrukkelijk om de heeft verklaard van het herroepingsrecht af  te zien 

2.

De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan: 

zodra de consument de overeenkomst levering van de dienst heeft gesloten 

zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen 

3.

De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via perladevoogd@zeelandnet.nl, indien  gewenst met behulp van het herroepingsformulier dat via de website van Spoil Your Soul, www.spoilyoursoul.nl, kan  worden gedownload. 

Opschortingsrecht 

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze  overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten. 

Verrekening 

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Spoil Your Soul te  verrekenen met een vordering op Spoil Your Soul.  

Verzekering 

1.

De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand,  ontploffings- en waterschade evenals diefstal: 

geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst zaken van Spoil Your Soul die bij de klant aanwezig zijn 

zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd 

2.

De klant geeft op eerste verzoek van Spoil Your Soul de polis van deze verzekeringen ter inzage. 

Garantie 

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Spoil Your  Soul enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting. 

Uitvoering van de overeenkomst 

1.

Spoil Your Soul voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed  vakmanschap uit.  

2.

Spoil Your Soul heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.

3.

De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het  eventueel afgesproken voorschot door de klant.  Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Spoil Your Soul tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de werkzaamheden. 

4.

Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Spoil Your Soul tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de  overeenkomst. 

5.

Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Spoil Your Soul tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de  overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant. 

Informatieverstrekking door de klant  

1.

De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de  overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik-baar aan Spoil Your Soul.

2.

De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie,  gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet  anders voortvloeit.  

3.

Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Spoil Your Soul de betreffende bescheiden.

4.

Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Spoil Your Soul redelijkerwijs verlangde informatie,  gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen  de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant. 

Vrijwaring 

De klant vrijwaart Spoil Your Soul tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Spoil Your  Soul geleverde producten en/of diensten.  

Klachten

1.

De klant dient een door Spoil Your Soul geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op  eventuele tekortkomingen. 

2.

Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst  mocht verwachten, dan dient de klant Spoil Your Soul daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1  maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.  

3.

Consumenten dienen Spoil Your Soul uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op  de hoogte te stellen. 

4.

De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat Spoil Your Soul in  staat is hierop adequaat te reageren.  

5.

De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen. 6.  

Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Spoil Your  Soul gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen. 

Ingebrekestelling 

1.

De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Spoil Your Soul. 

2.

Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Spoil Your Soul ook daadwerkelijk (tijdig)  bereikt.  

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant 

Als Spoil Your Soul een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor  de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Spoil Your Soul verschuldigd zijn.  

Aansprakelijkheid Spoil Your Soul 

1.

Spoil Your Soul is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is  veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid. 

2.

Indien Spoil Your Soul aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die  voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst. 

3.

Spoil Your Soul is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste  besparingen of schade aan derden. 

4.

Indien Spoil Your Soul aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten  (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een  verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het)  factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. 

5.

Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts 

6.

Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts  indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke)  ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting. 

Vervaltermijn 

Elk recht van de klant op schadevergoeding van Spoil Your Soul vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis  waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89  van het Burgerlijk Wetboek. 

Recht op ontbinding 

1.

De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Spoil Your Soul toerekenbaar tekortschiet in de  nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de  ontbinding niet rechtvaardigt.  

2.

Is de nakoming van de verplichtingen door Spoil Your Soul niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding  pas plaatsvinden nadat Spoil Your Soul in verzuim is.  

3.

Spoil Your Soul heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de  overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Spoil Your Soul kennis heeft genomen van  omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen  nakomen.  

Overmacht 

1.

In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Spoil Your Soul in  de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Spoil Your Soul kan worden toegerekend in  een van de wil van Spoil Your Soul onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten  aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in  redelijk-heid niet van Spoil Your Soul kan worden verlangd.  

2.

Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals  burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of  andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computer-virussen,  stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en  werkonderbrekingen.  

3.

Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Spoil Your Soul 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan  nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Spoil Your Soul er weer aan kan voldoen. 

4.  

Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de  overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.  

5.

Spoil Your Soul is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg  van de overmachttoestand enig voordeel geniet. 

Wijziging van de overeenkomst  

1.

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen  of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan. 

2.  

Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel.  

Wijziging algemene voorwaarden 

1.

Spoil Your Soul is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 

2.  

Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.  

3.

Grote inhoudelijke wijzigingen zal Spoil Your Soul zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken. 4.  

Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te  zeggen.  

Overgang van rechten 

1.

Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de  voorafgaande schriftelijke instemming van Spoil Your Soul.  

2.

Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, 

3.

Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid,  Burgerlijk Wetboek.  

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid 

1.

Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de  overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.  

2.

Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt  komt van wat Spoil Your Soul bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had. 

Toepasselijk recht en bevoegde rechter 

3.

Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.  2.  

De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Spoil Your Soul is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is  exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders  voorschrijft. 

Opgesteld op 17 november 2022.